Friday, February 1, 2013

CUM AM OPRIT NOI UN AVION LA PARIS !

Grupul de copii organizat anual de Teo Travel este de departe produsul cel mai drag noua si totodata emblema noastra. Revenirea grupului in Canada, Simbata 27 August 2011, sub supravegherea a nu mai putin de trei insotitori din partea noastra ne face sa ne reamintim conditiile dificile in care s-a realizat plecarea grupului. Iata cum s-a desfasurat povestea.

Dupa aproape 6 luni de munca, organizare si planificare, totul era gata: documentele de drum in ordine, copii instruiti, insotitorii pregatiti si gata de plecare, dosarul de grup cu documentele, biletele si toate detaliile necesare era si el gata de drum cind, cu doua zile inainte de plecare primim o veste cel putin neplacuta - plecarea din Montreal se va face cu cel putin o ora intirziere lucru care va face imposibila prinderea legaturii in Paris. La o prima verificare in sistemul de rezervari, se confirma temerea noastra: daca nu prindem legatura la Paris, cursa urmatoare nu are disponibile 30 de locuri libere pentru a imbarca toti copii. Deci, ce e de facut?
Pornim o adevarata cursa contra-cronometru, timp de 2 zile si o noapte nimeni nu a dormit la Teo Travel incercind sa gasim solutii, vorbind constant cu linia aeriana, discutind optiuni, lucrind in sistemul international de rezervari. Solutiile pe care le intrevedem sint aparent simple dar punerea lor in aplicare nu este deloc usoara: fie oprirea la Paris pentru o ora a cursei aeriene astfel incit sa avem timp sa ne imbarcam, fie acceptam ca pierdem legatura initiala si solicitam ca la cursa imediat urmatoare sa aiba prioritate la imbarcare grupul nostru de copii chiar daca asta inseamna ca alte 30 persoane nu se vor imbarca la cursa respectiva. Vom fi insa suficient de convingatori pentru a determina linia aeriana, care pina acum ne-a refuzat propunerile, sa le ia totusi in considerare?

Vineri, 24 Iunie 2011, ora 15:00 - ajungem la aeroportul Trudeau echipati cu documente "pina in dinti" si "gata de lupta". La receptia liniei aeriene deja e coada - pasageri aminati, curse pierdute etc. Pentru fiecare persoana care este la rind se aloca undeva in jur de 20-30 minute pentru a remedia situatia - ne gindim, pentru 30, oare cit timp va fi necesar? Speram ca...tot vreo 30 minute! Vine si rindul nostru - cu rabdare si politete ne prezentam, aratam legitimatiile de agenti de voiaj si expunem succint problema noastra - 30 de copii care pleaca in aceasta seara din Montreal cu intirziere, trebuie pusi miine intr-un avion de la Paris la Bucuresti. Sint minori deci nu au voie sa calatoreasca singuri, ceea se traduce prin faptul ca ei trebuie sa calatoreasca impreuna cu insotitorii de la Teo Travel. Agenta de servici realizeaza importanta problemei si ne ofera intregul sprijin. Aducem in discutie propunerile noastre initiale si pe scurt, reprezentanta liniei aeriene este de acord cu noi si incearca sa obtina de la Paris acordul de a amina plecarea cursei de la Paris la Bucuresti pina se va imbarca grupul Teo Travel. Rezultatul ne readuce zimbetul si increderea: avionul ne va astepta la Paris, cu conditia ca grupul sa fie primul la check-in Montreal pentru a nu se intirzia suplimentar plecarea de aici.

Din acest moment incepem sa sunam toti parintii chemindu-i impreuna cu copiii mai devreme la aeroport; bagajele sint gata si toata lumea raspunde prompt, intelegind natura situatiei, iar daca cumva nu am multumit tuturor parintilor atunci, o facem acum public pentru modul exemplar in care au inteles sa colaboreze cu noi si sa raspunda la apelul nostru.
Vineri, 24 Iunie 2011, aeroportul Trudeau, ora 22:00 - grupul s-a imbarcat, avionul a plecat cu intirziere asa cum stiam deja, parintii au plecat si ei demult spre casa, e timpul sa plecam si noi la odihna, dupa doua zile si o noapte de nesomn plus 7 ore petrecute pe aeroport - totul pentru copiii nostri. 

Concluzie: copiii au ajuns cu bine insa, asa cum banuiam, avionul i-a asteptat, absolut normal, cu cala inchisa si sigilata deci nu a mai fost posibila transferarea bagajelor. De mentionat insa ca absolut toate bagajele au sosit in Romania in maxim o saptamina acasa la fiecare copil. Pentru cei care s-au suparat ca nu au primit bagajele odata cu copiii nu avem nicio solutie de impacare - prioritatea noastra au fost copii nu bagajele, in plus, bagajele intirziate sint o situatie des intilnita care se remediaza cu putina rabdare din partea celor care le asteapta. In toate aeroporturile exista regulamente si proceduri special intocmite pentru astfel de situatii, tot ce aveti de facut este sa urmati instructiunile personalului.

Aceasta a fost povestea de anul acesta (2011) a grupul Teo Travel. In fiecare an povestile se aduna, grupurile se succed cuminte iar noi sintem fericiti sa fim alaturi de copii!

No comments:

Post a Comment